Pages

Saturday, September 4, 2010

Shopping Rayeeee!!!!

"Berlalu la sudah ramadhan , sebulan berpuasa!"
"Tiba syawal  kita rayakan dengan rasa gembira!"

itu lah ungkapan lagu raya yang selalu kite dengar dekat supermarket...
dekat jusco..dekat giant..dekat mane2 lagi laaa..
(penat pulak nak pikir banyak2 nih..hehehe)



Tapi sume tu bukan cerite utama kita pada entry kali ni..
cerita utama die macam ni...
keluarge Ibu dengan Ayah aku besar...
keluarge Ibu aku ad 8 orang siblings
Ayah aku lak ad 8 gak..
(eh macam da bejanji pulak nenek ngan atok aku nih)
Ibu aku orang N.S..
Ayah aku lak orang Selangor..

Ehhhhh.......

pe plak aku nk cerite pasal mak bapak aku kat korang nih...
adoiii....

(adoiii poning palo pakcik haaaa....)



macam ni cerite die...
selalunye bile da nak dekat-dekat raye ni..
ramai orang pegi shopping..
nak beli barang-barang raye la kate kan..
x terkecuali keluarge aku ni...
so di pendekkan cerite..
aku ikut r mak dengan bapak aku g shopping..
diorang belek2 baju..
aku tengok jer...
(mase 2 kecik lagi)
pastu bapak aku panggil..

"Angah meh sini.."

aku pon dengan lemah gemalai pegi dekat bapak aku tu..

aku tanye ade ape..
die cakap..

"Ni ha, nak test baju ni muat x..."

aku pon rilek r...bapak aku test baju 2 dekat belakang badan aku...
pastu bapak aku cakap

"okeh, ngam.."

aku rase seronok nak dapat baju baru...
lepas habis shopping kitorang pon balik rumah..

aku dengan x sabar nye buka la beg plastik yang terdapat baju baru aku tadi tu...
alangkah terkejut nye aku...

aku cakap dalam hati..

"baju gini budak umur 3 tahun boleh r pakai..."
(mase ni umur aku da 12 tahun da)

ade ke patot bapak aku belikan aku..
baju Spider-Man....


cube korang bayangkan aku ikut korang pegi raya rumah orang pakai costume ni...
ape plak laaa orang akan berkata2 nanti...
Spoil laaaaa....

P/s aku yang pakai baju merah 2...


0 comments:

Post a Comment